Blog jako forma promocji strony

Każdy chyba słyszał powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w Internecie to tak jakbyś nie istniał. Można uznać, że to stwierdzenie oddaje istotę naszych czasów – wszechobecny Internet, który wkroczył z sukcesem w każdy element naszego życia. Jeśli nie znajdziesz w nim jakiejś informacji, to znaczy że jej nie ma.

Jeśli nie ma firmy w Internecie, to znaczy że ona nie istnieje. Sam znam wiele firmy (niestety), które stworzyły stronę internetową i na tym zakończyły jakikolwiek rozwój marketingowy swojej działalności. Efektem tego jest sytuacja, w której marka posiadając swoją stronę i tak jest niewidoczna w Internecie.

Blog to idealne narzędzie promocji strony

Jedną z najważniejszych form promocji, która nigdy nie zniknie z Sieci jest posiadanie własnej strony oraz bloga, nad którym powinniśmy systematycznie pracować. Stronę musimy systematycznie wzbogacać o nowe treści. One z kolei powinny opisywać wydarzenia i nasze poglądy na branżę, w której działamy. I tak w naszym przypadku – piszemy o stronach internetowych, prowadzeniu bloga i szeroko rozumiane działania marketingowe.

W przypadku klienta, który ma sklep z akcesoriami motoryzacyjnymi, kluczowymi treściami które będą publikowane na stronie będą treści związane z branżą motoryzacyjną, poszczególnymi modelami akcesoriów itp. Nie mogą to być treści przypadkowe, oderwane od tego czym się zajmujemy. Oczywiście można tutaj pisać o naszej firmie, chwalić się osiągnięciami i nagrodami, które zdobywamy.

Blog pełni określoną funkcję na stronie

Prowadząc bloga i wzbogacając go o nowe treści, pamiętajmy że ma on pełnić określoną funkcję. Przede wszystkim ma budować widoczność naszej firmy (strony internetowej) w wyszukiwarce. Wyobraźmy sobie taką sytuację. Poszukujesz firmy, która robi strony internetowe. Jeśli na naszej stronie dodamy wpis do bloga pt. „jak robimy strony internetowe” jest duża szansa na to, że Google zindeksuje te treści i wyświetli nasz wpis w wynikach wyszukiwania. Wejdziesz na blog, przeczytasz wpis, wejdziesz na inne podstrony i prawdopodobne, że poprosisz o ofertę.

Nikt nie trafi na naszą stronę, jeśli wpis do bloga zatytułujemy „nasza firma zdobyła nagrodę X”. Wynika to z prostej zasady, zgodnie z którą jeśli szukasz firmy od stron www, to tego szukasz. Nie szukasz takiej firmy wpisując „nasza firma wygrała”.

Każdą treść na stronie internetowej można trochę promować wykorzystując chociażby marketing szeptany. Jak miałoby to wyglądać w praktyce? Powiedzmy, że tworzysz wpis na blogu dotyczący wodoszczelności jakiegoś materiału. Prowadząc kampanię marketingu szeptanego wyszukujemy miejsca w Internecie, w których prowadzone są dyskusje na ten temat. Następnie nasz pracownik publikuje w nich informację o konkretnej usłudze, którą oferujesz. We wpisie tym zamieszczamy link do wpisu na Twoim blogu.

Dzięki temu osoby, które są zainteresowane tematem wejdą i przeczytają wpis. Następnie zapoznają się z ofertą i kto wie, może skorzystają z usługi. Dodatkowo, każda osoba która w przyszłości trafi w to miejsce, trafi również na naszą stronę. Ma to również inną wartość, a mianowicie wszystkie algorytmy Google zaczną łączyć naszą stronę z określonymi frazami, a co za tym idzie, powinniśmy stopniowo zwiększać spoją pozycję w wyszukiwarce.

Jak więc widać, prowadzenie firmowego bloga dedykowanego branży w której działamy jest ważne i prowadzi do zwiększenia sprzedaży, a przecież o to chodzi każdemu przedsiębiorcy.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]