Co powinna zawierać dobra strona internetowa?

Strona internetowa jest jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej danej firmy. Jest też jednym z głównych znaków rozpoznawczych i podstawowych źródeł informacji na temat marki. Spróbujmy się zastanowić, jakie składniki powinna posiadać dobra strona internetowa.

Najpierw należy kupić domenę internetową

Pierwszym krokiem, w tworzeniu strony jest wykupienie odpowiedniej domeny. Ważne jest, żeby domena była jak najprostsza i pasująca do treści strony. Przed podjęciem budowy strony trzeba pamiętać o elementach, które musi zawierać, aby była dobra, funkcjonalna i przyciągała klientów. Obok domeny, bardzo istotnym faktem jest wykupienie miejsca na stabilnym i szybkim serwerze, tak aby podczas przeglądania treści zawartych na stronie, internauta nie napotykał na spowolnienia w jej ładowaniu.

Funkcjonalność i przejrzystość menu

Jedną z najważniejszych cech profesjonalnej witryny, jest jej funkcjonalne i przejrzyste menu. Estetyka zakładek, czytelne nazwy poszczególnych przycisków i przede wszystkim konstrukcja menu, powinny spowodować, że dla przeciętnego użytkownika korzystanie z naszej strony będzie po prostu przyjemnością. Trzeba pamiętać, że utrudniona nawigacja może zwyczajnie zniechęcać do odwiedzin. Przy okazji, warto też pokusić się o nowoczesną i miłą dla oka szatę graficzną strony, tak, aby zachęcało to do jej przeglądania.

Nie można zapomnieć o contencie

Wiadomo jednak, że najistotniejszą kwestią jest wypełnienie witryny rzeczową treścią. Powinno się unikać jej przeładowania. Content powinien być podany w prosty i przejrzysty sposób. Nie powinniśmy publikować informacji nieistotnych dla klienta. Czego powinny dotyczyć treści zawarte na stronie? Oczywiście trzeba opisać profil działalności firmy i jeśli mamy taką możliwość, to jej krótką historię. Jednak najbardziej istotne jest tu opisanie produktów czy usług danej marki i powinno być to zrobione w sposób absolutnie przejrzysty. Kolejne ważne elementy na stronie to informacje kontaktowe, jej integracja z profilami w mediach społecznościowych, a także systematyczna aktualizacja treści.

Ostatni element jest bardzo ważny, gdyż wiąże się bezpośrednio z SEO, czyli optymalizacją strony pod kontem wyszukiwarek internetowych. Jeśli więc chcemy, aby nasza witryna nie utonęła w morzu konkurencyjnych stron, powinniśmy też zadbać o jej pozycjonowanie. Są także inne elementy, na które powinniśmy zwrócić uwagę, np. bezpieczeństwo strony (ważny certyfikat SSL), czy jej mobilną wersję.

Jeśli uda się prawidłowo zintegrować wszystkie wymienione wyżej elementy, powinniśmy mieć dużą pewność, że nasza strona będzie silnym punktem strategii marketingowej.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]