Ile stron internetowych powinna posiadać firma?

Witryny internetowe już od ponad dwóch dekad są silnie związane z marketingiem. Pod koniec ubiegłego wieku posiadanie własnej strony było czymś prestiżowym, a czasem nawet przypadkowym. Jednak galopujący wzrost znaczenia Internetu zmienił tą sytuację i już od wielu lat strona firmowa jest czymś oczywistym i niemal obowiązkowym. Czy jednak dana firma powinna posiadać tylko jedną stronę, czy może więcej?

Niewielka lokalna firma

Zacznijmy może od niewielkich, lokalnych firm. W tym przypadku wystarczyć powinna jedna podstawowa strona firmowa. Oczywiście powinniśmy mieć ją wykonaną profesjonalnie i w nowoczesnym designie. Dodatkowo nie może sprawiać kłopotów w nawigacji. Nie powinniśmy jej również przeładowywać niepotrzebnymi treściami. Wszystkie publikacje powinniśmy mieć przemyślane, a ich zamieszczanie na stronie na tyle systematyczne, aby było widać, że witryna dla firmy jest ważna.

Firmy korporacyjne

Nieco inaczej ma się sprawa ze stronami korporacji. Tutaj jedna strona już nie wystarcza. Oczywiście jest ona niezbędna, powinna być profesjonalnie zaprojektowana i wykonana. Ich treść musi być dostosowana do konkretnego kręgu odbiorców. Dobrze jest także, gdy witryna posiada odpowiednie narzędzia do komunikacji z konsumentami. Wielkość korporacji i szerokie spectrum działań sprawia, że posiadają one z reguły kilka stron. Z reguły stronę korporacyjną i strony produktowe.

Strony produktowe

Strona produktowa, jak sama nazwa wskazuje skupia się na jednym produkcie lub ich grupie. Powinniśmy więc mieć ją zaprojektowana w możliwie najprostszy sposób. Zdjęcia produktów i ich opisy powinny szybko się ładować i być przyjazne w obsłudze. Wraz z przystępnymi treściami i nowoczesnym wyglądem powinna wzbudzić zaufanie klienta i zachęcić go do kupna produktu.

Strona kampanii marketingowej

Ciekawą opcją jest też prowadzenie strony konkretnej kampanii. Skupiamy się tutaj na pewnym okresie czasu, w którym będzie trwać kampania reklamowa jakiegoś produktu czy usługi. W odróżnieniu od witryny korporacyjnej i produktowej. Strona ta najlepiej, gdy jest niebanalna, a swoimi treściami skutecznie przyciągać internautów.

Dobrze by było, gdy powyższe rodzaje stron zostały uzupełniono kontami w mediach społecznościowych, gdzie komunikacja z konsumentami jest najprostsza i najszybsza. Dodatkowo bardzo ważnym elementem internetowego marketingu są tzw. strony zapleczowe. Ich głównym zadaniem jest pomoc w pozycjonowaniu głównych stron firmowych, jednak ich treść powinna być wartościowa i przydatna dla użytkownika. Strony zapleczowe mają, więc wartość zarówno dla firmy, jak i konsumenta.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]