Jak pisać wpisy na bloga firmowego?

Siła content marketingu jest nie do przecenienia, a nie ma nic lepiej wpływającego na budowanie pozycji eksperta niż blog firmowy. To powody, dla których wiele marek zdecydowało się na prowadzenie dodatkowej witryny z wpisami. Jednak samo prowadzenie bloga to nie wszystko, tak naprawdę liczy się to, w jaki sposób jest to zrobione. Jak pisać wpisy na bloga firmowego, by realnie wpływały na sprzedaż?

Określenie celu bloga

Pisanie przypadkowych postów i wynurzeń na bloga firmowego nie ma większego sensu. Jeśli naprawdę chcesz, by przyniosło to efekt marketingowy, musisz jasno określić jaki jest cel twojego bloga. Co chcesz nim osiągnąć? Zwiększyć sprzedaż? Zbudować pozycję marki? Umocnić swoją pozycję eksperta? Ocieplić wizerunek?

Od tego, w jakim celu piszesz, będzie zależało, jak będziesz prowadzić bloga i jakie treści będą się z nim znajdować. Jest jednak kilka zasad, które są uniwersalne i przydają się do wszystkich tekstów.

Treści wartościowe i merytoryczne

Najważniejszym elementem jest oczywiście sama wartość treści. Powinny być cenne dla czytelnika. Co to oznacza? Muszą być przede wszystkim przydatne – odpowiadać na pytania, podawać rozwiązania problemu, pokazywać możliwości, jak można wykorzystać usługi czy produkty, które oferuje twoja firma. Teksty merytoryczne i poradnikowe są więc na pierwszym miejscu. To one najczęściej przyciągają społeczność i pomagają zbudować twoją pozycję jako specjalisty w swojej dziedzinie.

Treści wartościowe to także po prostu ciekawe treści. Takie, które czytelnik przeczyta z przyjemnością, będą wciągające, dobrze zbudowane, zabawne lub wzbudzające emocje. Jeśli zależy ci na ociepleniu wizerunku firmy lub zwiększeniu rozpoznawalności, dobrze sprawdzają się wartościowe infografiki lub wykresy – ilustracje są bardzo ważnym elementem i przyciągają czytelników.

Wpis skierowany do grupy docelowej

Należy także pamiętać, że wszystkie wpisy powinny być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Twoi odbiorcy to głównie ludzie w zbliżonym wieku, często są mieszkańcami miejscowości o określonej wielkości, bardzo często można podzielić ich ze względu na płeć. Łatwo się o tym przekonać przeglądając statystyki użytkowników, klientów lub followersów w social mediach. Warto o tym pamiętać, kiedy przygotowuje się wpis.

Nie należy zapomnieć także o tym, że to najczęściej laicy. To, że są zainteresowani twoim produktem, nie oznacza, że wszystko o nim wiedzą. Teksty powinny być napisane takim językiem, by wszystko było jasne. Dlatego czasami warto zatrudnić osoby zewnętrzne, na przykład agencję marketingu online lub copywriterów. To oczywiste, że ty najlepiej znasz się na swojej branży, ale osoba z zewnątrz może lepiej przekazać tę wiedzę laikom – to, co dla ciebie może wydawać się proste, dla innych może takie nie być.

Odpowiednie pozycjonowanie

Chociaż mówi się, że to content jest królem i na niego powinno się kłaść największy nacisk, nie można zapomnieć, że tekst powinien być czytelny nie tylko dla odbiorców, lecz także dla algorytmów Google. Dlatego zoptymalizowanie tekstu pod wyszukiwarkę jest równie ważne, jak samo przygotowanie treści.

Umieszczenie słów kluczowych z odpowiednim potencjałem, przygotowanie dobrze sformatowanych śródtytułów, dobre metaopisy i opisy do zdjęć – to wszystko ma ogromny wpływ na powodzenie. W końcu nawet najlepsze teksty merytorycznie nie przełożą się na większy zysk, jeśli nikt ich nie zobaczy. Dlatego warto pomyśleć o agencji marketingowej i zatrudnieniu kogoś, dla kogo język Google nie jest skomplikowany. Wystarczy trochę pracy i analiz, by blog firmowy natychmiast wywindował się w wynikach wyszukiwania.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]