Optymalizacja stron internetowych – jej zalety i elementy

Kiedyś wystarczyło stworzyć stronę www, gdzie oferowało się swoje produkty. Obecnie samo założenie strony nie wystarcza. Koniecznym jest dopasowanie jej do standardów jakie stawia przed nami wyszukiwarka Google, jeżeli chcemy znajdować się na wysokich pozycjach w organicznym wyszukiwaniu.

Czym jest optymalizacja stron internetowych?

Optymalizacja stron (Search Engine Optimization, SEO) polega na dostosowaniu stron do potrzeb wyszukiwarek. Pod uwagę bierze się wszystkie elementy jakie można znaleźć na naszej stronie firmowej. Jest to suma wszystkich działań, które mają na celu podniesienie naszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nad optymalizacją strony pracuje się przez bardzo długi czas. Efekty takiej optymalizacji nie są widoczne nigdy po jednym, dwóch, siedmiu dniach pracy. Czasem pierwsze spodziewane efekty można dostrzec po długim miesiącu wytężonej pracy nad poprawieniem standardów strony.

Czy optymalizacja jest mi potrzebna?

Nie ma się co oszukiwać, że żadna firma tego nie potrzebuje. Jest wręcz odwrotnie, ponieważ ponad 90% firm z różnych branż musi popracować nad swoją stroną, jeżeli zależy im na osiągnięciu większych zysków.

Biorąc pod uwagę takie działania warto sprawdzić kilka prostych wskaźników. Pierwszy z nich to ruch naturalny na naszej stronie. Przydać nam się może bezpłatny Google Analytics, dzięki któremu możemy otrzymać odpowiedź na temat ruchu organicznego na naszej stronie. Jeżeli statystyki są niskie, to SEO będzie nam potrzebne.

Drugim czynnikiem wskazującym na konieczność zastosowania optymalizacji jest redesign strony, czyli po prostu odświeżenie wizerunku naszej strony www. Nowy wizerunek sprawi, że na nowo zaciekawimy klientów tym, co mamy im do zaoferowania.

SEO potrzebne jest nam zawsze wtedy, kiedy czujemy, że nasza widoczność w sieci jest niska przez co cierpią również nasze zyski.

Elementy SEO

Praca nad SEO sprawi, że strona będzie lepiej widoczna dla robotów wyszukiwarek. Głównie mowa tutaj o Google, jeżeli jednak firma myśli o podbiciu rynku globalnego należy wziąć również pod uwagę Bing oraz Yahoo. Jakie elementy są ulepszane, jeżeli chodzi o skuteczną optymalizację?

Zawartość witryny. Należy sprawdzić dokładnie strukturę naszej strony i rozplanowanie jej poszczególnych elementów. Strona główna, jej podstrony, kategorie, podkategorie – co jest szczególnie ważne, jeżeli mamy do czynienia ze sklepem internetowym. Trzeba postawić na wygodę i komfort użytkowania, jak również łatwiejszą pracę robotów wyszukiwarki.

Przyjazny adres URL. Jest to absolutna konieczność, jeżeli chcemy mieć wysoką pozycję w Google. W adresie www powinny znaleźć się słowa zrozumiałe, jasne, klarowne a nie cyfry, które może dla nas mają jakiś sens ale na pewno wyszukiwarka nie będzie wiedziała o co nam chodziło. Warto również zastosować oddzielanie słów za pomocą myślników a nie przy pomocy znanego nam dolnego podkreślenia.

Treści są bardzo ważne

Treść każdego wpisu jest bardzo ważna. Nie tylko muszą to być merytorycznie dobrane słowa tworzące jedna całość. Należy wziąć również pod uwagę tytuł w formie nagłówka H1 lub H2, wstęp (konieczna obecność słów kluczowych). Treść główna musi zostać podzielona na krótkie akapity, które są od siebie oddzielone nagłówkami H2, H3 lub H3. Roboty wyszukiwarek są w stanie pojąć takie treści, jak również odwiedzający naszą stronę. Należy także pamiętać o tym, żeby wpisy umieszczone na naszej stronie były wysokiej jakości. Żaden czytelnik nie będzie do nas chciał wrócić, jeżeli nie znajdzie czegoś odpowiadającego jego potrzebom, dającym mu odpowiedź na potrzebne mu pytania. Ważne są słowa kluczowe, które muszą się pojawiać do trzech razy lub nawet pojedynczo raz na około tysiąca słów.

Ważne są również meta tagi, czyli specjalne znaczniki umieszczane w sekcji HTML. Jest to bardzo krótki znacznik, jednak nie należy bagatelizować jego obecności, ponieważ to dzięki niemu roboty Google ustalają pozycję strony. Koniecznością jest tutaj zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Meta tagi mają za zadanie naprowadzenie na tematykę danej strony.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]