Skąd pozyskać linki zwrotne do swojej strony WWW?

Pozycjonując stronę internetową pod popularną wyszukiwarkę, należy mieć na uwadze, że niektóre działania pozwalają znaleźć się wyżej w jej rankingu niż inne. Można do nich zaliczyć pozyskiwanie linków zwrotnych z różnych miejsc w sieci. Jak pozyskać tak zwane backlinki, by strona internetowa mogła na tym tylko zyskać? Czy trzeba korzystać z pomocy profesjonalnej firmy zewnętrznej, czy samodzielne działania również przyniosą zadowalający efekt?

Linki zwrotne z wizytówek i katalogów firm

Najbardziej naturalne jest dodanie odnośnika prowadzącego do oficjalnej strony firmy w takim miejsce w sieci, gdzie wskazane jest zaprezentowanie oferty biznesu. Pierwsze więc, co przychodzi do głowy, to katalogi firm, w których i tak trzeba umieścić informację o prowadzonej działalności, by móc liczyć na większe zainteresowanie ofertą wśród odbiorców. Wystarczy tak naprawdę krótki opis, zwykle na tysiąc lub tysiąc pięćset znaków ze spacją, by pokrótce omówić, czym się firma zajmuje i kto jest jej odbiorcą. Link dodany do takiego opisu jest naturalny i nie budzi zastrzeżeń ani użytkowników takich serwisów, ani robotów wyszukiwarki.

Innym rozwiązaniem, które można stosować do woli, jest zamieszczanie linku w wizytówce, która jest dostępna w sieci dla wszystkich. Przykładem może być wizytówka Moja Firma skorelowana z wyszukiwarką Google. Warto wziąć pod uwagę to rozwiązanie, ponieważ działa na korzyść na wielu różnych płaszczyznach. Przede wszystkim udaje się z takiego miejsca pozyskać wartościowy link prowadzący do strony WWW. Poza tym to świetny sposób na zdobywanie dobrych opinii na temat firmy w sieci od osób, które skorzystały z oferty.

Backlinki z for internetowych

Przedsiębiorca chciałby, aby jego firma była postrzegana przez odbiorców i konkurencję jako ta, która zna się na rzeczy? Warto zatem udzielać się na formach internetowych. Można w ten sposób jawnie i często bezpłatnie promować swoją markę, stając się fachowcem w oczach użytkowników takich stron w sieci. W dodatku pozyskanie linku zwrotnego z tego miejsca jest bardzo proste. Wystarczy tylko zamieścić odnośnik w stopce, czyli pod nazwą użytkownika.

Na ogół bowiem dodawanie linków w treści odpowiedzi na pytania forumowiczów nie jest dobrą praktyką. Administrator może „nie przepuścić” takiej treści, uważając ją za spam. A jeżeli wciąż podejmuje się próby opublikowania wpisów zawierających link? Trzeba wtedy liczyć się z tym, że administrator zablokuje konto.

Linki prowadzące do pozycjonowanej strony z artykułów na blogu

Mając stronę internetową, warto też pomyśleć o prowadzeniu firmowego bloga. Niezależnie od tego, czy jest on postawiony na subdomenie, czy oddzielnej domenie, linki mają taką samą moc w „oczach” wyszukiwarki. Odnośniki, które prowadzą do strony z tego miejsca, mają nie tylko wartość dla Google, ale również dla zwykłych użytkowników. Są z nich na ogół zadowoleni czytelnicy firmowego bloga, jak i odwiedzający oficjalną stronę firmową.

Odnośniki te podnoszą pozycję w rankingu wyszukiwarki, a zarazem pozwalają lepiej zorganizować treści, które dotyczą konkretnych zagadnień. Można dzięki nim nakierować czytelnika bloga na konkretny produkt, który jest dostępny w ofercie na oficjalnej stronie firmy.

W ten sposób udaje się zaoszczędzić na typowych działaniach marketingowych, ponieważ osoby zainteresowane danym asortymentem, nie muszą ponownie wyszukiwać go w sieci. Zamiast tego trafiają bez pośrednio na stronę z produktem, na której znajdą wszystkie potrzebne informacje i zamówią go w ciągu kilku minut.

Linki zwrotne z social mediów

Ostatnio aktywność na portalach społecznościowych stała się swego rodzaju „must have” dla przedsiębiorców. Gro osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane ofertą, spędza czas wolny właśnie na takich stronach. Prowadząc konto na Facebooku, czy na Instagramie, aż się prosi o to, by od czasu do czasu zamieścić link, który przekieruje do oficjalnej strony firmy. Nikt nie uzna takiego działania za nachalne. Zwłaszcza jeśli nie będzie to „goły” odnośnik, a na przykład dotyczący nowego produktu dostępnego w ofercie.

Jak więc można zauważyć, nie zawsze trzeba pozyskiwać linki zwrotne, korzystając z usług zewnętrznych specjalistów. Niemniej są to działania, na które trzeba znaleźć czas. Aby odnośnik faktycznie zaczął „pracować”, powinno otoczyć się go treścią dobrej jakości. To, skąd będzie pochodzić również ma znaczenie, a nie każdy jest ekspertem od link buildingu. Warto też mieć tylko kilka linków za to pochodzących z wiarygodnych i rzetelnych serwisów niż sto wątpliwej jakości.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]