Jeśli do tej pory wątpiłeś, że Twoja restauracja potrzebuje reprezentacji on-line, to już wiesz, że warto tam być. To od tego, czy łatwo jest zamówić jedzenie on-line, zależy dziś powodzenie wielu biznesów. Oto 25 pomysłów na konkursy na fanpage restauracji, które przyciągną klientów, nie zrujnują i rozreklamują profil.
- Post konkursowy jako Facebook Ad, czyli reklama na Facebooku. O lokalu dowie się więcej osób. Możliwe, że ci, którzy wcześniej nie słyszeli o restauracji, zaangażują się w konkurs i zostaną klientami na dłużej.
- Zniżka lub bonus za zamówienie przez Facebooka za pomocą przycisku Zamów. Zarówno ty, jak i Twoi klienci, przetestujecie tę opcję.
- Zapytaj swoich gości, jakiego influencera powinieneś zaprosić do restauracji na darmowy obiad. Być może rzeczywiście usłyszysz jakiś ciekawy pomysł?
- Konkurs na najlepsze zdjęcie z potrawą z restauracji na Instagramie
- Konkurs typu: a jak Wy robicie to danie? Na koniec w krótkim video możesz podzielić się własnym przepisem na jedną z potraw.
- „Fan tygodnia” wybierz co jakiś czas osobę, która jest najbardziej aktywna na profilu facebookowym Twojej restauracji i doceń ją za to. Możesz ją zaprosić do kuchni lub pozwolić jej zaproponować coś nowego do menu.
- Konkurs typu: co jeszcze powinno się znaleźć w menu? Twoi fani chętnie się wypowiedzą, a Ty zyskasz darmowe badanie rynku.
- Zaoferuj coś dla wtajemniczonych. Np. każdy, kto zamówi konkretny mniej popularny napój z posiłkiem w tym tygodniu, może zamówić deser spoza menu.
- Na Instagramie króluje hasztag #foodporn. Poproś swoich fanów, by zrobili jak najbardziej apetyczne zdjęcie potrawy. Zwycięzca dostanie tę potrawę gratis!
- Konkurs w czasie Facebook Live – tylko tam można poznać np. kod, który upoważni do zniżki.
- Konkurs typu „pomóż nam wymyślić nazwę potrawy/restauracji/wystrój wnętrz”
-
Quiz na temat potraw z menu.
- Quiz na temat restauracji.
- Konkurs: zgadnij cenę nowego dania w menu.
- Zniżka na potrawy za polecenie restauracji trzem osobom, np. na hasło użyte podczas zamawiania.
- „Kiedy najchętniej zamawiasz danie x? Na najciekawszą odpowiedź czeka nagroda”.
- Głosowanie nad tym, które danie powinno być objęte promocją.
- Głosowanie pomiędzy kilkoma opcjami promocji w restauracji, np. happy hours na drinki vs – 30 proc. na pizzę w środy tp.
- Konkurs na najciekawszą historię związaną z wizytą w Twojej restauracji. Podczas wyjść ze znajomymi ciągle zdarza się coś nieoczekiwanego, więc Twoi klienci na pewno mają o czym opowiadać. Najciekawsza historia zostanie opublikowana w osobnym poście.
- Konkurs, który pomaga zwiększyć ruch w określonym czasie, np.: pierwsza osoba, która zamówi pizzę pomiędzy 10:00 a 11:00… lub: pięćdziesiąte zamówienie w środę z dostawą gratis.
- „ Odpowiedz na pytanie: możesz przez rok zamawiać za darmo z naszej restauracji, ale musisz jeść sam i nie wolno Ci się z nikim podzielić…zdecydowałbyś się? „ Zwycięzca będzie mógł jeść za darmo przez godzinę.
- Zorganizuj konkurs z jedną z lokalnych firm, np. na zdjęcie z produktami obu firm. Koszty nagrody dzielicie między siebie, a posty zyskują uwagę fanów obu miejsc, a więc mają większy zasięg.
- Konkurs z okazji urodzin marki na najpiękniejsze życzenia. Do wygrania specjalna urodzinowa potrawa, kawałek tortu, wyróżnienie na fanpage’u….
- Konkurs, w którym można wygrać dużą zniżkę, ale kod do niej znajduje się w newsletterze – trzeba zapisać się na newsletter.
- Konkurs: który bohater literacki by najchętniej jadł w naszej restauracji i dlaczego?
A może szukasz innych niż konkursy pomysłów na marketing restauracji w sieci? Odezwij się do nas, a postaramy się pomóc.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Najnowsze komentarze