25 pomysłów na konkursy na fanpage restauracji

Jeśli do tej pory wątpiłeś, że Twoja restauracja potrzebuje reprezentacji on-line, to już wiesz, że warto tam być. To od tego, czy łatwo jest zamówić jedzenie on-line, zależy dziś powodzenie wielu biznesów. Oto 25 pomysłów na konkursy na fanpage restauracji, które przyciągną klientów, nie zrujnują i rozreklamują profil.

  1. Post konkursowy jako Facebook Ad, czyli reklama na Facebooku. O lokalu dowie się więcej osób. Możliwe, że ci, którzy wcześniej nie słyszeli o restauracji, zaangażują się w konkurs i zostaną klientami na dłużej.
  2. Zniżka lub bonus za zamówienie przez Facebooka za pomocą przycisku Zamów. Zarówno ty, jak i Twoi klienci, przetestujecie tę opcję.
  3. Zapytaj swoich gości, jakiego influencera powinieneś zaprosić do restauracji na darmowy obiad. Być może rzeczywiście usłyszysz jakiś ciekawy pomysł?
  4. Konkurs na najlepsze zdjęcie z potrawą z restauracji na Instagramie
  5. Konkurs typu: a jak Wy robicie to danie? Na koniec w krótkim video możesz podzielić się własnym przepisem na jedną z potraw.
  6. „Fan tygodnia” wybierz co jakiś czas osobę, która jest najbardziej aktywna na profilu facebookowym Twojej restauracji i doceń ją za to. Możesz ją zaprosić do kuchni lub pozwolić jej zaproponować coś nowego do menu.
  7. Konkurs typu: co jeszcze powinno się znaleźć w menu? Twoi fani chętnie się wypowiedzą, a Ty zyskasz darmowe badanie rynku.
  8. Zaoferuj coś dla wtajemniczonych. Np. każdy, kto zamówi konkretny mniej popularny napój z posiłkiem w tym tygodniu, może zamówić deser spoza menu.
  9. Na Instagramie króluje hasztag #foodporn. Poproś swoich fanów, by zrobili jak najbardziej apetyczne zdjęcie potrawy. Zwycięzca dostanie tę potrawę gratis!
  10. Konkurs w czasie Facebook Live – tylko tam można poznać np. kod, który upoważni do zniżki.
  11. Konkurs typu „pomóż nam wymyślić nazwę potrawy/restauracji/wystrój wnętrz”
  12. Quiz na temat potraw z menu.
  13. Quiz na temat restauracji.
  14. Konkurs: zgadnij cenę nowego dania w menu.
  15. Zniżka na potrawy za polecenie restauracji trzem osobom, np. na hasło użyte podczas zamawiania.
  16. „Kiedy najchętniej zamawiasz danie x? Na najciekawszą odpowiedź czeka nagroda”.
  17. Głosowanie nad tym, które danie powinno być objęte promocją.
  18. Głosowanie pomiędzy kilkoma opcjami promocji w restauracji, np. happy hours na drinki vs – 30 proc. na pizzę w środy tp.
  19. Konkurs na najciekawszą historię związaną z wizytą w Twojej restauracji. Podczas wyjść ze znajomymi ciągle zdarza się coś nieoczekiwanego, więc Twoi klienci na pewno mają o czym opowiadać. Najciekawsza historia zostanie opublikowana w osobnym poście.
  20. Konkurs, który pomaga zwiększyć ruch w określonym czasie, np.: pierwsza osoba, która zamówi pizzę pomiędzy 10:00 a 11:00… lub: pięćdziesiąte zamówienie w środę z dostawą gratis.
  21. Odpowiedz na pytanie: możesz przez rok zamawiać za darmo z naszej restauracji, ale musisz jeść sam i nie wolno Ci się z nikim podzielić…zdecydowałbyś się? „ Zwycięzca będzie mógł jeść za darmo przez godzinę.
  22. Zorganizuj konkurs z jedną z lokalnych firm, np. na zdjęcie z produktami obu firm. Koszty nagrody dzielicie między siebie, a posty zyskują uwagę fanów obu miejsc, a więc mają większy zasięg.
  23. Konkurs z okazji urodzin marki na najpiękniejsze życzenia. Do wygrania specjalna urodzinowa potrawa, kawałek tortu, wyróżnienie na fanpage’u….
  24. Konkurs, w którym można wygrać dużą zniżkę, ale kod do niej znajduje się w newsletterze – trzeba zapisać się na newsletter.
  25. Konkurs: który bohater literacki by najchętniej jadł w naszej restauracji i dlaczego?

A może szukasz innych niż konkursy pomysłów na marketing restauracji w sieci? Odezwij się do nas, a postaramy się pomóc.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]