Animacja w Internecie – jak zrobić to dobrze?

Co zrobić, żeby Twoja strona internetowa była inna niż większość stron konkurencji? Umieść na niej animacje. To jest element, który bardzo podnosi atrakcyjność przekazu, bardzo przykuwa wzrok i sprawia, że komunikacja na stronie jest bardziej sugestywna. Nasz mózg inaczej odbiera bodźce ruchowe i żywe kolory, więc warto korzystać z tych dobrodziejstw. Animacja powoduje zwiększenie konwersji na stronie internetowej.

Animacja w służbie marketingu.

W momencie, kiedy Twoja oferta wymaga wyjaśnienia, a sprzedaż odbywa się on-line, animacja przyjdzie Ci z pomocą. Za jej pośrednictwem możesz krok po kroku wyjaśnić klientowi wszelkie zawiłości, zwrócić uwagę na najważniejsze rzeczy. Poza tym odpada nam tutaj czynnik ludzki, gdzie nietrudno o pomyłkę. Animacja zawsze będzie przestawiała ofertę w ten sam, profesjonalny i z góry zaplanowany sposób. Dobrze zaplanowana animacja będzie pomagała odbiorcom zrozumieć zasady oferty, przybliży produkt, zaprezentuje go w atrakcyjnej formie.

Badania rzeczywistości internetowej dowodzą, że animacje na dłużej przyciągają uwagę. Mamy zatem większe szanse, że użytkownik zapozna się z całością i podejmie korzystną dla nas decyzję zakupową, albo chociaż zacznie zadawać pytania, czy zostawi nam kontakt do siebie.

Rodzaje animacji.

  1. Slider

Oznacza to, że jakiś element „wjeżdża” na ekran z boku, lub elementy się przenikają, pojawiają. Elementy mogą być wyświetlane naprzemiennie, co zwiększa dynamikę. Bardzo fajnie działa to jako prezentacja produktów, stąd też jest niezwykle popularny w sklepach internetowych. Dobrze nadaje się również do komunikowania szczególnych okazji cenowych, bo bardzo dobrze przyciąga wzrok.

  1. Filmy animowane.

To już dłuższa forma animacji, która służy do wyjaśnienia pewnego procesu, zawiłości oferty, sposobu działania programu czy aplikacji. Doskonale sprawdza się to w celu informacyjnym. Jednak musimy sobie sprecyzować nasz cel, żeby był on widoczny. Obecnie możliwości techniczne są takie, że tworzy się zaawansowane animacje 3D, ale zwykle bardziej czytelne są animacje rysunkowe, dodatkowo wprowadzają lekki charakter komunikacji.

Dobrze jest przygotować sobie scenariusz takiego filmu z animacją, ponieważ w relatywnie krótkim czasie potrzebujemy zawrzeć dużo treści. Jeśli nie chcemy, żeby zapanował tam chaos, bądźmy systematyczni i zaplanujemy wszystko z góry.

  1. Hero image.

To animowany banner, który jest umieszczany u góry strony. Z założenia ma on zawierać jak najmniej treści, a przyciągać efektami wizualnymi. Ma to kilka zalet – po pierwsze oczywiście przyciąga wzrok i robi dobre pierwsze wrażenie, ale również zajmuje klienta w momencie, kiedy strona się ładuje. Zmniejsza również czas ładowania, co przekłada się na lepsze statystyki w wyszukiwarkach.

Wady.

Animacje nie są dobre za wszelką cenę. Nie może ich być na stronie za dużo, ponieważ skradną show i sprawią, że strona zrobi się nieczytelna, wprowadzą chaos. One mają być elementem podkreślającym ofertę.

Jeżeli animacja jest ruchoma, a szczególnie jeżeli jest kolorowa czy migocze, powinna być możliwość jej wstrzymania, inaczej możemy osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego i spowodować, że klient będzie chciał zamknąć stronę, bo jest wzrok będzie zmęczony. Istnieje zasada, która mówi, że animacje nie powinny trwać dłużej niż 5 sekund, Oczywiście, nie dotyczy to filmów animowanych.

Animacje są również chętnie wykorzystywane w mediach społecznościowych, ponieważ tam szczególnie ludzie reagują na bodźce wzrokowe. Żeby wyróżnić się czymś w social mediach trzeba się naprawdę postarać, dlatego warto sięgnąć po animacje.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]