Odpowiednio skonstruowana strona internetowa musi spełniać kilka istotnych funkcji, do których należy informowanie klientów o produktach i usługach, korzystny wpływ na zyski odnoszone przez firmę. Idealnie prezentująca się strona internetowa to nie tylko atrakcyjny design. To także przemyślana struktura, gdzie konsument jest w stanie znaleźć wszystkie potrzebne mu informacje. Warto wiedzieć jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa będąca wizytówką naszej marki.
Zrozumiały przekaz dla odbiorcy
Postawmy się na miejscu odbiorcy i uświadommy sobie co byśmy chcieli zobaczyć na stronie WWW. Po pierwsze łatwy i dobry do zapamiętania slogan reklamowy. Musi on prezentować korzyści jakie będą wiązały się z inwestycją w produkty/usługi danej firmy. Slogan, który będzie witał potencjalnych klientów musi jednocześnie zachęcić ich do pozostania na stronie przez dłuższą chwilę. Nie zapominajmy o tym, że prezentowane treści na naszej stronie nie mogą być ułożone w sposób chaotyczny.
Wszystko musi być w odpowiedni sposób pogrupowane i zaprezentowane tak, aby były one w stanie udzielić odpowiedzi na pytania zadane przez naszych klientów poszukujących odpowiednich informacji na naszej stronie. Na stronie musimy zamieszczać treści wiarygodne i sprawdzone. Cała strona musi w odpowiedni sposób prezentować się nie tylko na komputerach, ale również na innych urządzeniach mobilnych. Poza tym strona WWW musi być prosta w obsłudze, dzięki czemu klient będzie mógł z łatwością się po niej poruszać.
Odpowiednio zaprezentowana oferta
Ofertę zaprezentujmy w sposób profesjonalny. Przede wszystkim skupmy się na obrazie, który zawsze przyciąga zainteresowanie klientów. Warto zainwestować pieniądze w fotografię produktową, która prezentuje wszystkie najlepsze cechy naszego asortymentu. Liczy się informacje zamieszczone przy produkcie, gdzie zaprezentujemy opis, jak również zalety stosowania danych produktów i usług. Przy czym nie koloryzujmy, a pokażemy na czym naprawdę polega wyjątkowość naszego produktu. Ważna jest również czcionka – takie drobne elementy – jaką będziemy opisywać naszą ofertę. Szata graficzna firmy musi przyciągać do nas konsumentów interesujących się danym produktem.
Portfolio na stronie
Jeżeli w naszym wykonaniu znalazły się już jakieś realizacje, jak np. w przypadku firmy budowlanej, nie zapominajmy o ich odpowiednim zaprezentowaniu na stronie przy pomocy zdjęć. Jeżeli mamy jakieś listy polecające od zadowolonych klientów, to umieśćmy je w odpowiedniej zakładce na stronie WWW, gdzie w każdej chwili będą mogli zajrzeć klienci. Bardzo dobrym pomysłem jest zakładka z opiniami klientów, jeżeli zajmujemy się wyłącznie sprzedażą danych produktów. Klienci chętnie dzielą się z innymi opiniami, dlatego taka zakładka jest koniecznością.
Optymalizacja i pozycjonowanie
Sprawdzając wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce Google na ogół zwracamy uwagę tylko na te, które znajdują się na pierwszej stronie. Nie odwiedzamy stron, które znajdują się daleko w wynikach wyszukiwania. Należy więc zrobić wszystko, aby nasza strona znalazła się na bardzo wysokim miejscu w wyszukiwarkach. Pomóc nam może w tym optymalizacja i pozycjonowanie przeprowadzona w profesjonalny sposób. Konsekwentnie prowadzone pozycjonowanie, chociażby przy pomocy dobrze dobranych słów kluczowych sprawi, że nasza strona w końcu znajdzie się na pierwszej stronie.
SEO w obecnych czasach to jeden z najważniejszych elementów w które należy zainwestować, jeżeli chce się odnieść sukces. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na meta description – opis strony WWW – jak również na sam tytuł naszej strony internetowej. Każdy właściciel przedsiębiorstwa musi zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie i optymalizacja to coś ważnego, na czym nie można w żaden sposób oszczędzać. Dzięki temu zbudujemy naszą stronę w odpowiedni sposób zbudowana.
Najnowsze komentarze