Prowadząc stronę internetową przedsiębiorstwa bardzo ważnym elementem jej utrzymywania jest optymalizacja, wykonywana po to, aby witryna działała sprawnie i bez żadnych zastrzeżeń. Są pewne czynniki, które będą wpływały na jej funkcjonowanie. Jednym z nich jest wielkość grafiki na stronie, która nie jest bez znaczenia. Zbyt duża może powodować spowolnienie strony i w konsekwencji sprawiać, że klienci szybko będą z niej wychodzić. Co więc zrobić by zoptymalizować witrynę biorąc pod uwagę wielkość grafiki na stronie i inne czynniki.
Czy wielkość grafiki na stronie ma znaczenie?
Dodawanie grafik na stronę internetową to bardzo ważny element każdej z nich. Pozwalają one lepiej zapamiętywać treści i szybciej przykuwają uwagę, jednak czy wielkość grafiki na stronie ma znaczenie? Ma i to całkiem duże, ponieważ jeśli grafika nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana i dopasowana do strony może w dużym stopniu wpływać na pogorszenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Na stronach internetowych, zwykle wykorzystywane są dwa rodzaje grafik w formacie JPEG i PNG. Co zrobić, aby zoptymalizować grafiki na stronę www? Zdjęcia najlepiej będzie przesyłać w formacie JPG, ponieważ ten typ pliku będzie obsługiwał wszystkie kolory przy całkiem małych rozmiarach zdjęcia. Natomiast grafiki, na których znajdują się duże i płaskie obszary zwykłego koloru powinno się zapisać w formacie PNG.
W jaki sposób można zoptymalizować grafiki na stronę www?
- Zmniejszenie rozdzielczości i rozmiaru obrazu
Jak wiadomo im większa będzie rozdzielczość tym większa będzie wielkość pliku na stronie. Im większa wielkość pliku i wielkość grafiki na stronie tym gorzej działająca strona internetowa. A gorzej działająca strona jest niżej pozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Jak można więc zauważyć idzie to jak efekt domina, jedna sytuacja pociąga za sobą drugą i tak dalej. Duża wielkość grafiki na stronie jest wyjątkowo denerwująca dla jej użytkowników. Na wielkość grafiki na stronie składa się kilka parametrów i są to:
- Optymalny rozmiar pliku – czyli liczba bajtów jaka znajduje się na komputerze, to właśnie ten element mocno wpływa na opóźnianie działania witryny. Jeśli plik będzie miał aż 15 megabajtów będzie ogromny, natomiast wielkość 300 kilobajtów jest już zdecydowanie bardziej rozsądnym pomysłem.
- Rozmiar obrazu – czyli jego rzeczywiste wymiary w pikselach. Typowymi rozmiarami jakie pojawiają się na stronach www lub na blogu to ok 800 na 600 pikseli.
- Rozdzielczość obrazu – Internet nie wymaga rozdzielczości większej niż 92 dpi, każda większa wartość będzie w niepotrzebny sposób spowalniała stronę.
2. Warto dodać znaczniki Alt i Title – nie są one widoczne dla użytkownika, jednak znacznie ułatwiają wyszukiwarkom zorientować się co znajduje się na zdjęciu bądź grafice.
Komu zlecić prowadzenie firmowego bloga?
Prowadzenie bloga firmowego to bardzo dobry pomysł dla wielu przedsiębiorstw może on przynosić bardzo dobre efekty. Dzięki niemu można prowadzić różne kampanie, tworzyć artykuły sponsorowane, co więcej można też budować pozycję w wyszukiwarkach. Prowadzenie firmowego bloga to też możliwość budowania relacji ze swoimi odbiorcami, a jak wiadomo, pozytywne relacje są nieocenione w procesie promocyjnym. Komu więc zlecić jego prowadzenie w sytuacji, kiedy nie jest się ekspertem w tej dziedzinie? Na pierwszą myśl przychodzi tutaj copywriter, który świetnie sprawdzi się do tworzenia treści.
Kolejnym rozwiązaniem może być agencja marketingowa, która poprowadzi całą stronę, jej pracownicy są specjalistami, więc można mieć pewność, że treści będą wartościowe i napisane zgodnie z zasadami SEO. Aby blog przynosił takie efekty jakich firma oczekuje konieczne jest zamieszczanie na nim treści, które będą ciekawe, wartościowe i interesujące dla odbiorcy.
W przeciwnym wypadku nie będzie cieszył się on popularnością. Optymalizacja postów blogowych jest bardzo potrzebna, należy też pamiętać o słowach kluczowych. Jak widać samodzielne prowadzenie bloga nie jest łatwe i wymaga pamiętania o wielu rzeczach, dlatego też dobrym rozwiązaniem będzie zlecenie tej czynności specjalistom. To właśnie oni najlepiej wiedzą co może przyciągnąć uwagę odbiorców.
Najnowsze komentarze