Dlaczego powinieneś mieć stronę internetową?

Nie każda firma posiada swoją stronę internetową. Również nie każdy przedsiębiorca myśli o stworzeniu takiej strony.

Dlaczego?

Może wynika to z faktu, że mało kto zdaje sobie sprawę z siły jaka drzemie w stronie internetowej. To właśnie strona internetowa jest źródłem pierwszego kontaktu z naszymi usługami i produktami. Od strony internetowej często zależy, czy nasza firma będzie się rozwijała. Tak samo z domeną.

Połączenie dobrze zrobionej strony internetowej ze stałą domeną, która nie ulega zmianie i jest systematycznie promowana to klucz do sukcesu każdej firmy. To również idea, która przyświeca naszej agencji – tworzenie kompleksowych rozwiązań, które mają wartość dla klienta.

Wyobraź sobie swoją firmę za kilka lat. Każdy z nas wie, że żeby za kilka lat osiągać bardzo dobre wyniki, pierwsze kroki należy postawić już dzisiaj. Tak właśnie działa marketing – promuje się firmę, buduje się jej widoczność. Zawsze komunikacja powinna być oparta „o coś”. Najczęściej właśnie tym czymś jest strona internetowa i domena, na której znajduje się oferta i informacje o firmie.

Całość materiału przedstawionego na stronie ma sprawić, że użytkownik po pierwsze trafi na naszą stronę internetową a po drugie informacje, które na niej znajdzie spowodują, że skorzysta z naszej oferty. Strona powinna być cały czas wzbogacana o nowe treści – tylko to spowoduje, że osiągniemy nią taki efekt jaki zamierzamy. A cele, które chcemy realizować, mogą być tutaj przeróżne – od wizerunkowych, edukacyjnych, po informacyjne, kończąc na sprzedażowych. Strona internetowa przez wielu marketingowców określana jest jako pierwsze narzędzie marketingowe, w które powinna zainwestować firma pragnąca rozwijać swoją sprzedaż.

Strona jako centrum komunikacji

Każde działania marketingowe, które prowadzimy powinno skupiać się wokół strony internetowej. Powinna być ona swoistym centrum komunikacji, na którym skupiamy się prowadząc marketing.

Wyobraźmy sobie prostą sytuację – stworzyliśmy stronę internetową. Klient jest na tyle zadowolony, że poleca nasze usługo kolejnym firmom. Firma ta, wchodzi w wyszukiwarkę i zaczyna nas poszukiwać w Internecie. Możemy mieć tutaj kilka różnych scenariuszy –

  1. Klient znajduje nas w Internecie bez problemu. Taka sytuacja ma jednak miejsce jedynie wtedy, kiedy postanowiliśmy że stworzymy profesjonalną stronę internetową, prowadzimy regularnie jakiegoś bloga lub dodajemy wpisy do aktualności i prowadzimy działania marketingowe;
  2. Klient trafia na stronę o podobnie brzmiącej nazwie, błędnie zakłada że to nasza strona i zamawia u nas usługę. Tutaj pokutuje brak strony i podobnie brzmiąca nazwa z firmą konkurencyjną. W efekcie tracimy tutaj klienta, z którym moglibyśmy nawiązać długotrwałą współpracę;
  3. Klient mimo starań nie znajduje o nas żadnej informacji. Przeszukuje wyniki wyszukiwania Google, przeszukuje różne strony internetowe, czyta fora, blogi i portale. Niestety nie jest w stanie znaleźć informacji i skontaktować się z nami. W tym przypadku również tracimy klienta.

Czy warto posiadać stronę internetową, zwłaszcza tanią, która nie jest wielkim wydatkiem?
Każdy przedsiębiorca musi na to odpowiedzieć sobie sam. My zachęcamy, aby decyzja była pozytywna i żeby każdy miał własną stronę.

Click to rate this post!
[Total: 7 Average: 5]