Dlaczego warto mieć swoją stronę internetową?

Posiadanie własnej witryny internetowej to właściwie już codzienność. Niezależnie od tego czy dana firma jest gigantem, czy kilkuosobowym przedsiębiorstwem prowadzi własną stronę. Co prawda w ostatnio pojawił się trend, że niektóre mniejsze firmy rezygnują ze strony na rzecz fanpage’a na Facebooku. Jest to jednak błędne postępowanie. Dlaczego? Ponieważ własna strona www daje więcej korzyści, niż mogłoby się to wydawać.

Strona internetowa wizytówką firmy

Ponieważ pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego strona powinna być zaprojektowana i wykonana ciekawie i estetycznie. Jeśli wygląda ona jak żywcem przeniesiona z lat 90, będzie raczej antyreklamą danej firmy. Dobrze zaprojektowane menu, zdjęcia dobrej jakości i przede wszystkim ciekawa treść, powinny budzić pozytywne skojarzenia z marką. Potencjalny klient powinien znaleźć na niej wszystkie potrzebne informacje. Bardzo dobrze też jeśli jakość naszej witryny przewyższa konkurencję. To jednak nie wszystko.

Dobre pozycjonowanie

Ponieważ nasza strona ma przewyższać konkurencję, powinna być odpowiednio wypozycjonowana. Chodzi o to, aby była jak najwyżej listy wyszukiwarki. Jeśli będziemy wysoko, a strona przyciągnie wielu internautów, to bardzo możliwe, że nie obejrzy innych konkurencyjnych stron. Aby tak się stało należy podjąć działania SEO, które polegają na ustawieniu odpowiedniej struktury strony, wypełnieniu jej wartościowym contentem. Można stosować też pomocnicze działania jak marketing szeptany. Wpisy na temat danej marki, które ukazują się na innych stronach działają dobrze na nasze pozycjonowanie.

Strona bazą do kampanii

To chyba najmniej widoczna korzyść, ale bardzo istotna. Nasza witryna może stać się świetną bazą do wielu kampanii marketingowych. Oczywiście najlepiej, gdy do dyspozycji mamy też inne narzędzia, jak np. media społecznościowe, gdyż wszystkie działania będą się uzupełniać. O jakich kampaniach mowa? Po pierwsze content marketingu – treści promujące naszą markę można umieścić we wszystkich miejscach, którymi dysponujemy. Jednak najpełniejsze treści powinny znaleźć się właśnie na firmowej stronie. Nieoceniony tu może okazać się także blog, znajdujący się na niej. Można na nim publikować bardziej obszerne treści, a w serwisach społecznościowych przedstawiać tylko linki do nich. Po drugie posiadanie własnej strony jest niezbędne do prowadzenia kampanii marketingu szeptanego i pomaga w influencer marketingu.

Reasumując, w obecnych czasach posiadanie własnej strony internetowej wydaje się niezbędne do prowadzenia udanego biznesu. Można wykorzystać ją na wiele sposobów i wynika z tego dużo korzyści. Ważne jednak, aby strona była wykonana i prowadzona w pełni profesjonalnie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]