Content Marketing treści to zjawisko coraz bardziej popularne w ostatnim czasie, dlatego jest wykorzystywany przez wiele firm. Jest to bardzo widoczny trend, spowodowany głównie wszechobecnymi banerami i okienkami reklamowymi na stronach internetowych. Większość przestało na nie zwracać uwagę, lub wręcz zaczęło je blokować. Marketing treści pozwala dotrzeć do internautów publikując promocyjne treści w różnej formie. Gdzie to najlepiej robić?
Strony internetowe
Różnego rodzaju strony www są podstawowym miejscem do publikowania marketingowego contentu. Przykładów tutaj może być bardzo dużo. Jednym z podstawowych miejsc dla contentu są blogi. Głównie dotyczy blogów firmowych, znajdujących się najczęściej na stronach internetowych danej marki. Daje to ogromne możliwości, szczególnie, że pod postacią ciekawego artykułu branżowego można umieścić informacje na temat marki. Artykuły można zamieszczać także na portalach branżowych, wszystko zależy od inwencji osób prowadzących kampanię.
Fora internetowe
Specyficznym rodzajem stron są fora. Serwisy, na których prowadzi się dyskusje są bardzo dobrym miejscem do umieszczania contentu. Pierwszą formą może tu być wpis w ramach marketingu szeptanego. Wpis taki będzie posiadał link do strony internetowej marki lub do bloga z artykułami na jej temat. Przy okazji kampanie marketingu szeptanego są świetną formą promocji marki, jeśli są prowadzone w profesjonalny sposób.
Media społecznościowe
Ogromna różnorodność social media daje kolejne możliwości na publikowanie contentu. Wszystko zależy od formy publikacji. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook. Możemy na nim publikować krótkie teksty, zdjęcia czy linki do artykułów i filmów. Dodatkowo możemy tam stosować marketing dyskusji i umieszczać linki do artykułów z contentem. Świetnym uzupełnieniem tego serwisu są dwa inne: YouTube i Instagram. Na YouTube można publikować rozmaite filmy, które w bardziej lub mniej bezpośredni sposób będą odnosić się do naszej marki. Z kolei Instagram pozwala na bardzo łatwą publikację zdjęć, które mogą być świetnym uzupełnieniem kampanii i dotrzeć do wielu osób.
Aby kampania content marketingu była skuteczna, należy realizować ją na wielu obszarach jednocześnie. Równie ważne jest to, aby jej planowaniem i realizacją zajęła się profesjonalna agencja marketingowa. Wtedy jej efekty będą wymierne i zadowalające.
Najlepiej publikować go tam, gdzie zostanie zauważony. Osobiście wybrałbym tematyczne portale, na których znajduje się moja grupa docelowa. W innym przypadku wybrałbym własne miejsca publikacji – stronę firmową lub serwisy zapleczowe. Ważne, żeby było to miejsce dobrze indeksowane i postrzegane przez Google.