Istnieje wiele sposobów na prowadzenie działań w sieci i jednym z nich jest prowadzenie bloga firmowego. Dzięki niemu można budować swój wizerunek w sieci i dzielić się ze swoimi odbiorcami ciekawymi informacjami. Wiele firm zastanawia się więc ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego. Nie ma na to jednej prostej odpowiedzi, ponieważ będzie to zależało od wielu czynników. Jeśli firma chce być profesjonalna, jej wpisy też muszą takie być co zwykle wiąże się z zatrudnieniem copywritera, a ten ma bardzo zróżnicowane ceny. Czy prowadzenie bloga firmowego przynosi korzyści? I jak powinno się go prowadzić?
Czym jest blog firmowy?
Blog firmowy jest jednym ze sposobów na promowanie swojej marki w sieci. Dobrze prowadzony blog może dawać wiele korzyści firmom. Jednym z nich jest możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku i łatwy sposób na dzielenie się informacjami z klientami. Co więcej blog pozwala zmniejszać dystans pomiędzy konsumentem, a marką, ze względu na to, że na blogu zwykle używa się mniej formalnego języka niż na przykład na stronie internetowej firmy. Jeśli prowadzenie bloga firmowego zostanie odpowiednio wykonane, firma będzie mogła też wyjść na eksperta z danej dziedziny. Dzięki temu będzie postrzegana za bardziej wiarygodną i profesjonalną.
Prowadzenie bloga firmowego – jak powinno się to robić?
Prowadzenie bloga firmowego nie jest wcale łatwym zadaniem i wymaga odpowiedniego przygotowania, a także poświęcenia dużej ilości czasu. Na samym początku powinno określić się cel swoich działań. Blog powinien mieć swoją własną tematykę, która zostanie wcześniej ustalona. Najczęściej tematyka ta wiąże się w pewien sposób z tym co robi dana firma. Ważne jest też odpowiednie dopasowanie języka i formy wypowiedzi do tego jaka będzie grupa docelowa tworzonych treści.
Co więcej trzeba pamiętać, że mimo tego, iż blog ma bardziej luźną formę wypowiedzi to i tak musi zostać zachowana wypowiedz na wysokim poziomie. Warto też pamiętać, że prowadzenie bloga firmowego musi być systematyczne. Systematyczność jest kluczem do sukcesu. Nie może być on tylko jednorazowym wpisem, który powstał pod wpływem impulsu. Działanie to musi być prowadzone bardzo konsekwentnie. Warto więc w tym celu skorzystać z kalendarza publikacji, w którym można sobie wcześniej zaplanować wpisy na następne kilka miesięcy, dzięki temu można mieć pewność, że nie zostaną pominięte.
Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego?
Prowadzenie bloga firmowego może mieć bardzo różny koszt. Jeśli działanie to zostanie zlecone specjalistom, wówczas koszty te na pewno będą wyższe. Najważniejszym elementem na blogu są publikowane tam treści, które powinny być odpowiednio napisane i sformułowane, wówczas ich cena będzie zaczynała się już od kilkudziesięciu złotych za krótki tekst, a mogą dochodzić nawet do kilkuset złotych, gdy będą to teksty długie i profesjonalne.
Nie warto jednak na tym oszczędzać. Co więcej blog powinien być bogaty w zdjęcia. Zdjęcia można zrobić samodzielnie lub poprosić o to profesjonalnego fotografa, który też będzie kosztował niemało. Z drugiej jednak strony zdjęcia takie będą zdecydowanie bardziej profesjonalne. Dlatego też koszt prowadzenia bloga będzie zależał od wkładu osób, które postanowiły go założyć, im wkład ten będzie większy tym mniejsza będzie jego cena.
Dlaczego powinieneś mieć stronę internetową?
Powodów, które mówią, dlaczego warto mieć stronę internetową jest wiele. Poniżej znajduje się kilka z nich:
- Wizytówka marki w sieci – strona internetowa jest wizytówką marki w sieci. Można na niej umieścić wszystkie podstawowe informacje, jak adres, numer kontaktowy, e-mail i wiele innych. Dzięki nim klient z łatwością znajdzie te informacje w sieci
- Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców – kolejnym ważnym czynnikiem jest fakt, że strona ma nieograniczony zasięg i może dotrzeć do każdego.
- Możliwość poznania klienta – dzięki dostępom do różnych narzędzi i statystyk, można poznać swojego klienta, czyli co mu się podoba, a co niekoniecznie, w jaki sposób dowiadują się o firmie i tak dalej.
Istnieje jeszcze wiele innych powodów, dla których warto zainwestować w własną stronę internetową.
Najnowsze komentarze