Ikonografiki w historii pojawiły się już w siedemnastym wieku. Dzisiaj zmieniła się ich forma i sposób wykorzystywania, ale nadal są istotnym elementem komunikacji wizualnej. W dobie rozwoju mediów społecznościowych ikonografiki zyskały na znaczeniu i cieszą się dużą popularnością.
Statystyki wskazują, że nasze mózgi lepiej przyswajają treści przekazane za pomocą obrazu niż tekstu, dlatego ikonografiki są chętnie wykorzystywane w social mediach. Dlaczego cieszą się taką popularnością i w czym tkwi ich siła? Przede wszystkim za sprawą unikalnego wyrazu przykuwają uwagę odbiorców, przekazując informacje w zwartej, szybkiej i łatwej do przyswojenia formie. Ożywiają tym samym nawet najdłuższe i najmniej interesujące artykuły, dzięki czemu są one chętniej czytane do końca.
Poza tym dużo chętniej udostępniamy na naszych profilach ikonografii niż inne treści, bo są atrakcyjne wizualnie i przykuwają uwagę. Wystarczy, że nasz firmowy materiał udostępni kilkanaście osób, a ma szansę trafić do kilkuset użytkowników. Są, więc świetnym narzędziem marketingu wirusowego.
Ikonografiki to też skuteczny sposób na skondensowanie długich treści, porównanie produktów oraz atrakcyjny pomysł na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców. Zwykle informacje w takiej formie trafiają do naszych potencjalnych klientów precyzyjniej, zostając w ich pamięci na dłużej. Zdjęcia, rysunki, wykresy i innego rodzaju grafiki znacznie skuteczniej prezentują dużą liczbę informacji bez użycia słów.
Jak przygotować idealną ikonografikę?
Dążąc do doskonałości w kreowaniu tego typu materiałów, warto pamiętać o tym, by nie były one zbyt długie. Doskonała ikonografiką powinna również opierać się na odpowiednio skomponowanych kolorach oraz używać jedynie wiarygodnych źródeł. Po stworzeniu interesującego przekazu, opracujmy odpowiednie kanały promocji naszej ikonografii, dzięki którym dotrze ona do szerokiego grona odbiorców.
Najnowsze komentarze