Karta produktu to podstrona, która przedstawia konkretny produkt. Prezentuje jego warianty, pokazuje zdjęcia i podaje szczegółowy opis. Jest z tym pewien kłopot, ponieważ idealna karta produktu z jednej strony powinna podawać jak najwięcej szczegółów, a z drugiej – być przejrzysta. Osiągnięcie równowagi pomiędzy tymi dwoma czynnikami jest trudne, ale konieczne. Należy bowiem pamiętać, że dobra karta produktów, zawierająca spójny opis służy nie tylko klientom, ale także algorytmom Google.
Znaczenie karty produktu.
Karta produktu to taka nowoczesna forma produktu, stojącego na półce sklepowej, a wszyscy wiemy, jak ważne jest opakowanie. Obecnie także, gdy mamy coraz większą świadomość jako konsumenci, zaczął liczyć się skład produktowy, szczegóły techniczne. Możemy (i chcemy!) wszystko sprawdzić, porównać z konkurencją, poczytać o tym na forum. Zależy nam na ekologicznym opakowaniu, jakości produktu, szybkiej dostawie, estetyce wykonania.
Jest wiele informacji, które należy przekazać w karcie produktu, ale nie dajmy się zwariować. To, w którym miejscu umieścimy każdą z informacji, w jakiej będą kolejności – ma duże znaczenie. Zadbaj o ekspozycję, zwróć uwagę na User Experience. Myśl też o poprawieniu pozycji poszczególnych produktów w Google. Dzięki Google możesz dostawać opinie i gwiazdki od użytkowników pod poszczególnymi produktami. To pomaga w ich pozycjonowaniu. W połączeniu z dobrym jakościowo i unikatowym opisem oraz odpowiednimi podpisami pod zdjęciami – możesz bardzo zoptymalizować pozycjonowanie.
Co powinna zawierać karta produktu?
Przede wszystkim liczy się odpowiednia prezentacja produktu – opis i zdjęcia. To jest dość oczywiste, ale niesamowicie skuteczne narzędzie. Musimy zdawać sobie sprawę, jak ważne są zdjęcia. To one pozwalają „obejrzeć” produkt, nie mając go w rękach. Muszą być zatem dokładnie – zaprezentować produkt z różnych perspektyw, pokazać szczegóły, dobre do tego celu są zbliżenia makro. Jeżeli produkt ma warianty kolorystyczne – pokaż zdjęcia wszystkich kolorów.
Prezentuj produkt tak, żeby był jak najbardziej atrakcyjny, w dobrym naświetleniu, na atrakcyjnym tle. Ubrania pokazuj na modelach, bo lepiej się prezentują, przedmioty podczas użycia. Dobrze jest oddać skalę, wielkość produktu, właśnie pokazując go na zdjęciu z człowiekiem lub innym przedmiotem o ogólnie znanych proporcjach.
Częstym błędem jest prezentacja wariantów w nieczytelny lub niewidoczny sposób. Jeśli masz warianty wielkości, rozmiaru, koloru, wersji – zaprezentuj je tak, żeby klient nie musiał ich szukać.
Button „kup teraz”, lub wersja „dodaj do koszyka”, „zamów”. Najważniejszy dla nas przycisk. Badania mówią, że jego niewłaściwie wyeksponowanie zniechęca nawet kilkadziesiąt procent potencjalnych kupujących. Jasne wezwanie do działania w kilku miejscach nakręca sprzedaż. Przyjmuje się, że przycisk finalizujący zamówienie jest u dołu, w prawej części strony. Nie warto dawać go w innym miejscu, bo tam szukają go użytkownicy.
Promocja ograniczona w czasie. Oferty specjalne, zwłaszcza jeśli ich czas się niebawem kończy działają bardzo dobrze na emocje klienta. Czuje on, że zaraz okazja może go ominąć i jest bardziej zdeterminowany, żeby dokonać zakupu.
Lista ulubionych produktów, czyli przechowalnia, w butikach „szafa”. To takie miejsce, w którym zapamiętuje się produkty, które nas zainteresowały, ale jeszcze nie podjęliśmy decyzji. Idealnie nakręca sprzedaż i daje nam informację, co klient wybrał. Możemy mu o tych produktach przypominać poprzez reklamy.
Staraj się pokazać swoje karty produktowe kilku osobom i poprosić o uwagi, to pomoże Ci zorientować się, czy zrobiłeś je prawidłowo i czytelnie.
Najnowsze komentarze