Klient wchodzący do sklepu stacjonarnego kupuje oczami. Widzi produkt, może go często także dotknąć, przymierzyć czy spróbować. Na dodatek w razie wątpliwości, zawsze może skonsultować się ze sprzedawcą. W sklepie internetowym te wszystkie czynniki musi zastąpić opis produktu. Jego wysoka jakość przełoży się na sprzedaż. Tylko… jak tworzyć opisy produktów, by były naprawdę zachęcające dla klientów sklepów internetowych?
Rozbudowany opis produktu
Tworząc opisy produktów do sklepów internetowych, warto się rozpisać. Oczywiście bez przesady, jednak podanie podstawowych danych technicznych ujętych w tabele może nie wystarczyć. Dłuższy opis produktu to świetne rozwiązanie, które sprawi, że łatwiej będzie sprzedać ten produkt. Ma także wiele innych zalet.
Przede wszystkim opis produktu to miejsce na dodatkową reklamę. Można zamieścić w nim linki do poradników na blogu firmowym, które mogą przydać się klientom w czasie wybierania produktu. Można także zamieścić w nim propozycję innych produktów, które są z nim kompatybilne. Przede wszystkim jednak jest to miejsce na reklamę prezentowanej rzeczy. Tekst powinien być zachęcający, stwarzać potrzebę zakupową i namawiać klienta, by zakupił ten produkt.
Nie można pominąć jeszcze jednego ważnego aspektu. Dłuższy opis = większe możliwości umieszczenia słów kluczowych. Pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest łatwe, ponieważ konkurencja jest ogromna. Jednak dobrze zredagowane i ciekawe teksty opisujące produkty mogą naprawdę znacząco wpłynąć na wynik w wynikach wyszukiwania.
Konkretne informacje w opisie
To, czego klient przede wszystkim szuka w opisie produktu, to konkretne informacje na jego temat. Chce wiedzieć, czy dana rzecz jest mu naprawdę potrzebna i czy jest to właśnie to, czego szuka. Dlatego opis nie może zostać pozbawiony konkretów. Powinien być tak skonstruowany, by znalazły się w nim wszystkie najważniejsze informacje, które klient może pozyskać w sklepie stacjonarnym, oglądając produkt – wielkość, sposób działania, parametry techniczne, konsystencja i skład (jeśli dotyczy kosmetyków lub żywności), do jakiego problemu można go zastosować.
Oczywiście liczbę konkretnych informacji należy dopasować do grupy docelowej. Jeśli zajmujesz się sprzedawaniem paneli podłogowych, grubość i klasa ścieralności wystarczy. Tak naprawdę nikogo nie będzie interesować głębokość ryflowania drewna w drugiej warstwie deski.
Perswazyjny opis wpływający na emocje
Fakty i konkrety są oczywiście koniecznie, jednak podanie ich w prostej tabeli czy suchym opisie nie jest najlepszym pomysłem. Warto pokusić się o stworzeniu tekstu, który chociaż trochę wpłynie na emocje. Treść napisana językiem korzyści sprawia, że produkt staje się potrzebny klientowi. Nagle okazuje się, że wychodzi naprzeciw jego potrzebom i sprawdza się w przypadku jego problemu.
Postaraj się, by opis odpowiadał na kilka podstawowych pytań, które rodzą się w głowie osoby przeglądającej twoją stronę: po co mi ten produkt? Jak on działa? Do czego będzie potrzebny? Co dzięki niemu zyskam?
Jeśli użytkownik twojego sklepu znajdzie odpowiedzi na te pytania w opisie produktu, szybko stanie się klientem.
Zgodność z zasadami SEO
Opisy produktów to świetne miejsce, by przemycić trochę fraz kluczowych i wzmocnij pozycjonowanie SEO. Opis produktu nie może być oczywiście nimi najeżony – w końcu ma to być tekst dla ludzi, nie dla mitycznych algorytmów Google, jednak warto nieco zadbać o pozycjonowanie strony.
Sukces sklepu internetowego to liczba osób, które na niego trafią, a to może zagwarantować tylko wysoka pozycja w wyszukiwarce i reklama. To pierwsze możesz zrobić niemalże za darmo, trzeba tylko wiedzieć jak. Przygotowanie opisów produktów atrakcyjnych i dla ludzi, i dla wyników wyszukiwania, to nie lada sztuka. Warto zasięgnąć porady eksperta lub zatrudnić copywritera, który ma doświadczenie w takiej pracy.
Odpowiednia prezentacja tekstu
Na przekonanie klientów do zakupu produktów ma wpływ także prezentacja tekstu. Długi blok słów raczej nie zachęci go do przeczytania opisu, wręcz przeciwnie. Treść musi być atrakcyjna wizualnie i tak zaplanowana, by zapoznanie się z opisem produktu nie nastręczało problemu. Krótkie zdania, krótkie akapity, prosty język – to podstawa. Od czasu do czasu warto wrzucić jakiś smaczek językowy, który zainteresuje czytelników.
Możesz także pokusić się o wyboldowanie najważniejszych informacji czy wypunktowanie korzyści. Dobrze sprawdzają się także ikony wizualizujące korzyści, cechy czy dane techniczne.
Najnowsze komentarze