Zadanie stworzenia firmowej strony internetowej może wydawać się skomplikowane. Po pierwsze: jak zaplanować treści? Jakie podstrony muszą znaleźć się na firmowej witrynie? Wbrew pozorom podstawowe zasady są identyczne dla korporacji i jednoosobowych firm.
Z tego tekstu dowiesz się, jakie działy (i dlaczego) muszą znaleźć się na stronie firmowej.
- Strona główna
- Oferta
- O firmie
- Kontakt
- (dodatkowe)
To ogólny zarys, z którego korzysta większość web developerów. Do niego możesz dodawać inne segmenty, zależnie od charakteru swojej działalności.
Strona Główna: dlaczego musisz ją mieć?
Strona główna to podstawa architektury strony. Gdy ktoś wchodzi na portal i czyta ciekawy post, w drugim kroku chce zobaczyć ogólny obraz strony. Ważne, by dało się go łatwo przekierować właśnie na stronę główną, gdzie znajdzie podstawowe informacje.
Oferta: ułatw klientowi wybór
Na tej stronie możesz zamieścić podstawowy przegląd tego, co oferujesz. Szczegóły zależą od Twojego biznesu. Jeśli masz skomplikowane specyfikacje czy katalogi, zamieść je jako odnośnik lub załącznik w kilku popularnych formatach do ściągnięcia. Na stronie zachowaj raczej przejrzysty układ i czytelne informacje.
O firmie: podziel się tym, co najważniejsze
W środowisku twórców stron toczą się spory dotyczące tego, jak powinien nazywać się ten element. Dominująca teoria głosi, że najlepsza jest prostota, a więc dział: O nas, Kim jesteśmy albo O firmie. Eksperymenty z innymi nazwami często kończą się chaosem – klient nie wie, czego spodziewać się na stronie zatytułowanej „Moja droga” lub w jeszcze bardziej wyszukany sposób.
Kontakt: wszystkie dane w jednym miejscu
Teoretycznie nie trzeba tego tłumaczyć, ale niektórzy „ukrywają” adresy mailowe w dziale korporacyjnym, a zdjęcie siedziby w podstronie o historii marki. Jeśli możesz, w dziale kontakt umieść też godziny otwarcia, mapę dojazdu czy linki do social-mediów.
Pamiętaj, że sam formularz zgłoszeniowy wzbudza umiarkowane zaufanie; dodaj chociaż podstawowe dane jak numer NIP czy telefon.
Dodatkowe: co jeszcze może się znaleźć na stronie firmowej?
Jeśli masz restaurację, dodaj Menu. W przypadku usług sprawdzi się dział Cennik.
Coraz częściej na stronie firmowej znajduje się dział Blog. Tobie pozwoli zaprezentować się jako ekspert, a do tego zwiększa szansę, że ktoś wejdzie na stronę i pozna firmę. Nie musisz stale dodawać nowych tekstów, ale lepiej, by było ich co najmniej 5 i niech pojawiają się minimum raz na dwa miesiące.
Kolejnym działem, który często występuje na stronach, jest Misja/Wizja Firmy. Nie musisz dodawać takiej zakładki, jeśli nie masz nic do napisania. Jeśli jednak jest coś, co szczególnie charakteryzuje przedsiębiorstwo, to warto o tym wspomnieć. Firmy, które są na rynku od kilkudziesięciu lat, powinny zadbać o dział Historia. Wówczas klienci będą mogli łatwo znaleźć sprawdzone informacje, zamiast pobieżnych faktów z Wikipedii i prasy.
Jeśli coś tworzysz, możesz dodać dział Klienci, Portfolio lub Realizacje – pozwoli to szybko ocenić efekty pracy i zbudować zaufanie.
Najnowsze komentarze