W sprzedaż online każda sekunda może być warta tysiące. Dlatego czas ładowania strony internetowej to kluczowy czynnik decydujący o sukcesie lub porażce z świecie e-commerce. Dlaczego jest to takie istotne? Mamy kilka powodów, które przekonają Was do tego, żeby mierzyć każdy moment !
Naszym głównym celem powinno być zadowolenie użytkowników ze sposobu korzystania z naszej strony. Sfrustrowanego i zdenerwowanego odbiorcę znacznie trudniej przeobrazić w klienta. We współczesnym świecie klienci przyzwyczajeni są do szybkiego tempa życia, dlatego zawieszająca się witryna, która długo się ładuje zwyczajnie zniechęca do zakupów. A przecież celem każdego sklepu online jest to, żeby sprzedawać jak najwięcej. Wyobraźmy sobie sytuację, w której prowadzimy kampanię internetową na szeroką skalę, koszt pozyskania klienta jest wysoki. A odbiorcy reklam po kliknięciu w bannery rezygnują z odwiedzin naszej strony z powodu zbyt długiego czasu ładowania. Szkoda, prawda? Więc utrata potencjalnych klientów to jeden z głównych powodów, dla których powinniśmy szczególnie zadbać o czas ładowania strony. Ale nie jedyny!
Bądź numerem jeden
Szybkość strony, bowiem nie tylko wpływa na komfort użytkowników, ale również na pozycje w Google. Jak to się dzieje? Algorytmy wyłapują zachowania użytkowników. Jeśli, więc wypracujemy wysoką pozycję, ale nasza strona będąca na pierwszym miejscu w wyszukiwarce, będzie się ładować zbyt długo, odbiorcy zaczną ją opuszczać i klikać w witryny zajmujące kolejne miejsca w Google. Jeśli tendencja ta będzie odbywała się w szerokim zakresie, algorytmy mogą to wychwycić i nasza strona spadnie o kilka pozycji.
Dlaczego warto inwestować w przyśpieszenie strony?
Przede wszystkim, dlatego że mówiąc kolokwialnie szybsza strona więcej zarabia przy mniejszych nakładach finansowych. Jak to się dzieje? Opóźnienia ładowania strony często skutkują spadkiem konwersji ,wzrostem współczynnika odrzuceń i negatywnymi wrażeniami klientów na temat naszego sklepu, co często przekłada się na nieciekawe opinie. Szybka strona pozwala, więc obniżać koszty kampanii płatnych oraz pomaga wypozycjonować stronę organicznie. W ostatecznym rozrachunku, więc zarabiamy więcej wydając mniej. Dlatego warto jednorazowo ponieść koszt inwestycji i cieszyć się z lepszych obrotów w przyszłości.
Najnowsze komentarze