Śmiało można stwierdzić, że nastały takie czasy, gdy bez strony internetowej firma nie ma szansy zaistnieć na globalnym rynku. Coraz częściej nawet trudniej jej jest się przebić przez konkurencję we własnym ‘lokalnym ogródku’. Firmowa witryna to wizytówka. ‘Jeśli chcesz być widocznym, pokaż się!’. Aktualnie świat kręci się wokół Internetu. Ostatni około pandemiczny rok, jeszcze bardziej to zweryfikował. Życie w dużej mierze przeniosło się do sieci. Dało to początek nowej rzeczywistości. W tej chwili nawet i zakupy codziennego użytku zamawia się online. A relacje międzyludzkie nabrały nowego wymiaru WEB.
Cel strony
Nie podlega więc wątpliwości, że każda marka powinna mieć własną stronę internetową. To najprostsza droga, by klient o niej usłyszał. Dodatkowo najnowsze narzędzia marketingowe bazują właśnie na www firm. Przygodę z własną stroną internetową należy zacząć od dookreślenia celu. Ten musi być jasno zdefiniowany. Odbiorca odwiedzając ją musi mieć świadomość tego w jaki sposób na nią trafił i po co. Owszem, zdarzają się witryny, które zachwycają nowoczesnym designem, świecą, grają i są prawdziwym funem dla oka. Ale jaka jest ich myśl przewodnia? Czy budując stronę w celach sprzedażowych wydaje się pieniądze dla sztuki? Dla wysokiego poczucia estetyki? Zdecydowanie nie. Dlatego tak ważną rolę odgrywa strategia. Plan na stronę powinien być przemyślany i rozpisany od początku do końca.
Dla kogo budujesz stronę?
Istotą każdej strony internetowej jest odbiorca. Opracowując strategię wdrożenia www, to właśnie on powinien być punktem odniesienia jej każdego elementu. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że dookreślając adresata, równolegle nadaje się konkretny wymiar swojej witrynie. Jego osobowość, wiek, płeć, zainteresowania, hobby – to wszystko wpływa na jej formę. Inaczej prezentują się strony internetowe kierowane do nastolatków, a inaczej do seniorów. To samo można powiedzieć o branżach. Beauty oraz Moto. Dwa oddzielne sektory, które mają dedykowany styl komunikacji ze swoimi klientami wyrażony chociażby specjalistycznym językiem.
Hosting i Domena
Po dookreśleniu celu i targetu, przychodzi czas na trochę techniki. Hosting to nic innego jak miejsce na serwerze. Mając więc pomysł na stronę i przygotowując na nią pliki, trzeba je przecież gdzieś umieścić. W ten sposób w dużym uproszczeniu działa hosting. Opłaca się go standardowo raz w roku, a koszt dla niewielkich witryn zamyka się często nawet w 200 zł. Kolejnym kluczowym punktem w kreacji strony jest domena. Mowa o zakończeniu adresu www, czyli popularnym .pl. Można oczywiście pokusić się o bardziej rozbudowane formy, jednak nie zawsze warto zwłaszcza w przypadku mniejszych stron. Standardowo kupuje się ją razem z hostingiem, a ceny kształtują się w okolicach 50 zł rocznie.
Oprawa graficzna
Kolejnym etapem tworzenia własnej www jest design. Oprawa wizualna strony wbrew pozorom pełni bardzo ważną funkcję w komunikacji z odbiorcą. Nie bez przyczyny wiele strategii marketingowych buduje się na haśle ‘Klienci kupują oczami’. Sporo w tym prawdy zwłaszcza w czasach, gdy oczekiwania konsumenta rosną z miesiąca na miesiąc. Zmysły odgrywają kluczową rolę w decyzjach zakupowych, dlatego warto zadbać o estetykę wizualną witryny. Można oczywiście skorzystać z gotowych szablonów. Przyznać jednak trzeba, że dużo bardziej profesjonalne prezentują się strony z autorskim konceptem graficznym. Dlatego warto zadbać o kreatywną kreację podejmując współprace z grafikiem, a najlepiej designerem – deweloperem.
CMS
Przed uruchomieniem strony, należy również zadbać o system zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. Jak wskazuje nazwa jest to mechanizm, który umożliwia samodzielną ingerencję w treść strony. Dzięki tej uproszczonej formie edycji, przy każdej zmianie, nie ma konieczności posługiwania się językiem programowania. Panel zarządzania treścią pozwala na samodzielną aktualizację strony, tekstów, tworzenie nowych zakładek czy chociażby dodawanie zdjęć lub grafik. Jest to rozwiązanie dla osób bez doświadczenia w pracach z zakresu IT nawet w wymiarze podstawowym.
Stworzenie strony internetowej to spore wyzwanie zwłaszcza dla osób, które nie miały wcześniej styczności z tego rodzaju działaniami. Na szczęście na rynku nie brakuje już profesjonalnych agencji zajmujących się budowaniem witryn od podstaw. Często podchodzą do tematu bardziej kompleksowo, wspierając klientów w budowaniu całej strategii marketingowej. Dzięki temu strona po uruchomieniu jest idealnym narzędziem aktywności marketingowych.
Najnowsze komentarze